Urmia University Competitive Programmers

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

آمادگی برای شرکت در مسابقات

بدلیل علاقه دانشجویان به حل مسائل معمایی و همچنین برای آمادگی بیشتر آنها برای حضور در مسابقات برخی از سایت ها مسابقاتی آزمایشی و رایگان به صورت آنلاین برگزار می کنند . مسئله های مطرح شده در این سایت ها عموما با داستان هایی جالب و متفاوت بیان میشوند که باعث جذب شما به سوال ها و همچنین ماندگاری بیشتر در ذهنتان میشوند . شما می توانید با الگوریتم نویس های مشتاق دنیا به رقابت بپردازید و توانایی و سرعت طراحی الگوریتم و برنامه نویسی خود را با آنها بسنجید .

سوالات مسابقه ها در آرشیو سایت ها باقی می مانند و شما میتوانید بغیر از ساعات تعیین شده برای مسابقات هم به حل آنها بپردازید . جواب هایی که ارسال می کنید به طور اتوماتیک توسط سیستم با ورودی های مختلف مورد ارزیابی قرار می گیرند و درست یا نادرست بودن آنها با جزئیات سریعا به شما اطلاع داده میشوند !

اگر برای سوالات طرح شده جوابی پیدا نکردید یا از الگوریتم خودتان راضی نبودید ، میتوانید پاسخ دیگر کاربران را مشاهده کنید و از ایده های آنها برای حل مسائل کمک بگیرید و با روش های متفاوت و ایده های جدید آشنا شوید. در واقع نباید سوالات را فقط برای اینکه می خواهید در مسابقه یا رقابتی شرکت میکنید حل کنید ، اگر به مسئله ها به عنوان یک تمرین ذهنی و سنجش برای قدرت الگوریتم سازی و ارائه راه حل برای مسائل نگاه کنید ، می توانید از هر کدام یک از جواب های داده شده به سوالات تجربیات زیادی را کسب کنید :)


از جمله سایت هایی که در این زمینه فعالیت خوبی دارند میتوان به موارد زیر اشاره کرد :



















    ۲۳ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۸:۰۶ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
    محمد افتخاری

    معرفی مسابقات بین المللی ACM

    نقل قول از نشریه  باینری : " برنامه نویسی مسابقه ای یک ورزش ذهنی است که معمولا در اینترنت یا در شبکه های محلی برگزار می شود . شرکت کنندگان برای ساخت برنامه هایی با شرایط و خصوصیات مشخص شده با یکدیگر رقابت می کنند . این مسابقات توسط شرکت های نرم افزاری و اینترنتی بزرگ برگزار می شوند "

     


     

    به عنوان یکی از معروفترین مسابقات برنامه نویسی رقابتی می توان به مسابقات ACM ( Association for Computing Machinery ) که هر ساله در سطح دانشگاه های سرتاسر جهان برگزار می شود اشاره کرد . حامی رسمی این مسابقات شرکت IBM می باشد .

    این مسابقات در سطح دانشجویی و بصورت تیمی برگزار می شوند که هر تیم 3 شرکت کننده و یک مربی دارد . هر ساله حدود 7000 تیم از حدود 2000 دانشگاه سرتاسر جهان در آن شرکت می کنند و در نهایت حدود 100 تیم برتر به مرحله جهانی این مسابقات راه می یابند که هر سال به میزبانی یکی از دانشگاه های برتر دنیا برگزار می شود .

    در این مسابقات سوالات در چارچوب حل مسائل هندسه ، نظریه گراف ، نظریه اعداد ، شبیه سازی ، شمارش و هر گونه مسائلی که امکان حل آنها توسط الگوریتم های کامپیوتری امکان پذیر باشد مطرح می شود و شرکت کنندگان باید بعد از پیدا کردن راه حل برای مسئله ، آن را بوسیله ی یکی از زبان های برنامه نویسی ( مانند : C++  ، Java ، ...  ) پیاده سازی کنند. حداقل یکی از اعضای تیم باید به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشد چون سوالات برای همه به زبان انگلیسی نگارش می شوند.

    به سبب گستردگی سنی و تعداد شرکت کننده های زیاد ، کسب رتبه در آین مسابقات جز معتبرترین و بزرگترین افتخارات در رزومه تحصیلی افراد به حساب می آید . همچنین سبک برگزاری مسابقات و سوالات مطرح شده در آن به گونه ای است که شرکت کردن و تلاش برای حل مسائل این مسابقه باعث افزایش توان حل مسئله در افراد نیز می شود و به همین دلیل معمولا این مساله باعث می شود شرکت کنندگان در این مسابقات جز افراد موفق در میان هم دوره های خود قرار گیرند .

    ( امسال سهمیه کشور ما در این مسابقات به دلیل کم بودن تعداد تیم های شرکت کننده به 1 تیم کاهش یافت ! امیدواریم با تلاش و همکاری دانشجویان و بالا بردن سطح علمی و مهارت خود در این زمینه  و همچنین تلاش مسئولین دانشگاه ها برای افزایش تعداد مسابقات داخلی و جذب دانشجویان به این مسابقات ، دوباره باعث افزایش سهمیه ایران شویم . )

    ۲۳ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۲:۴۹ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
    محمد افتخاری